Loading page...

Kéretlen kérő? Avagy mikor jogszerű vásárlás után a hírlevél küldése?

Hírek Információk

Biztosan előfordult már Veled, hogy vásároltál valamit interneten keresztül és kis idő múlva arra lettél figyelmes, hogy a levelező rendszeredet ellepi a sok reklámajánlat vagy hírlevél az érintett webshoptól, attól függetlenül, hogy megkérdezték volna szeretnél-e kapni, avagy sem. Nos bizony… ha nem adtad hozzájárulásodat egyértelműen a hírlevél küldés igényléséhez jogszerűtlenül kapod a sok információt. Nézzük meg mi áll a hátterében.

Ha vásárlás vagy információszerzés céljából regisztrálsz egy weboldalra, az még nem feltételezi azt, hogy az oldalon üzemeltetett hírlevélre is feliratkoztál. Két külön adatkezelésnek minősül, ami azt jelenti, hogy külön-külön, jól elhatárolható módon kell biztosítani a hozzájárulási lehetőséget. 

Amennyiben csak a regisztrációhoz adtad meg elérhetőségedet egy webshopon, az alábbi esetekben kezelhetik adataid:

  • Regisztrációt, vásárlást visszaigazoló email 
  • A szolgáltatáshoz, termékhez kapcsolódó üzenetek küldése – nincsen a megfelelő színből, méretből stb.
  • A megrendelés státuszáról – megrendelt, raktárba érkezett, szállítható, átvehető.

Ettől már teljesen elkülönülő adatkezelés az elektronikus hírlevél küldése. A felhasználónak minden esetben önkéntesen kell megadnia adatait, amennyiben igényelni kívánja a hírlevelet. A weboldal köteles adatkezelési tájékoztatóval informálni a fogyasztót, és csak abban az esetben küldheti rendszeresen a hirdetéseit, hírleveleit, ha az érintett előzetesen, egyértelműen hozzájárult.

Tehát a hangsúly az önkéntes beleegyezésen van. A weboldalnak a különböző célokhoz külön hozzájárulást kell lehetővé tennie, úgy, hogy a fogyasztónak egyértelmű legyen éppen milyen szolgáltatás vesz igénybe adatainak megadásával. Meg kell adni a valódi választási lehetőséget melynek megfelelő módszere lehet a külön checkbox feltüntetése a regisztrációhoz és a hírlevél küldéshez.

Honlapja érintett?

Kattintson a megoldási lehetőségekért:

Megoldások