Loading page...

Hírlevél küldés jogszerűen

Hírek Információk

Ügyfeleinkkel, vásárlóinkkal vagy partnereinkkel való folyamatos és közvetlen kommunikációra az egyik legkiválóbb eszköz a hírlevél küldés. Tematikusan személyre szabhatjuk attól függően, hogy milyen célunk van az olvasóval. Tájékoztathatjuk újdonságokról, hírekről, érdekességekről, de termékeink értékesítését is helyezhetjük középpontba.

Mielőtt ezt a csatornát választanád a kommunikációra, mindenképp érdemes tisztán látnod, milyen intézkedéseket kell tenned ahhoz, hogy jogszerűen végezhesd ezt a folyamatot.

Mindenekelőtt NAIH számot kell igényelned!

Adatvédelmi nyilvántartási szám nélkül még csak adatbázis építést sem kezdhetsz. Az adattárolás és a hírlevél küldés kötelező eleme a NAIH szám. Amíg nem rendelkezel ezzel, nem kezdhetsz bele a tevékenységbe. Amennyiben mégis megteszed, jogtalanul küldesz levelet, törtvénytelenül kezeled az adatokat, ez pedig szankcióval jár.

Online hírlevél küldés esetén az értékesítési célú üzenetekre vonatkozó szabályokat a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény tartalmazza. Amennyiben direkt marketing célokra szeretnéd használni a hírlevelet, kérelmezned kell az adatkezelés nyilvántartásba vételét.

A NAIH szám célja, hogy a publikus, interneten elérhető nyilvántartásban az érintett személyek utána tudjanak nézni, hogy milyen adatkezelések vonatkozhatnak rájuk. Jogi oldalról csak akkor törvényes az adatoknak a kezelése, ha rendelkezel ezzel a számsorral, ennek hiányában viszont komoly pénzbüntetésre lehet számítani.

Hol és hogyan tudsz NAIH számot igényelni? A következő cikkünkből kiderül.

Honlapja érintett?

Kattintson a megoldási lehetőségekért:

Megoldások